Kotiringin toimintamalli tuo asiakkaille laatua ja yrittäjille vastuuta

Kotiringin toimintamalli uudistui vuonna 2012. Suurin osa Kotiringin palveluntuottajista on nykyisin yrittäjiä, joilla on omat vastuuasiakkaansa. Toimintamallin uudistuksessa palveluntuottajan, eli siivoojan vastuuta ja valtuuksia lisättiin - samalla ketjun hallintoa ja johtamisjärjestelmää yksinkertaistettiin.

”Ymmärsimme, että suurin este tasaisen ja korkean asiakastyytyväisyyden toteutumisessa on vanhanaikainen johtamismalli. Ihmiset ovat fiksuja eikä heitä tarvitse johtaa moniportaisen ja kalliin esimieskaartin avulla” toteaa Kotirinki-ketjun perustaja ja toimitusjohtaja Veli-Pekka Pihlainen.

Toimintamallissa johtaminen perustuu jatkuvaan ja reaaliaikaiseen palautteeseen

Kotirinki-yrittäjät toimivat yhteisen sopimuksen pohjalta. Yrittäjiä ohjataan ja koulutetaan toiminnan mittareista saadun palautteen perusteella. "Avoimesta toimintamallista kertoo myös se, että asiakas näkee kotisivuiltamme asiakasarvostelut reaaliajassa”, kertoo Pihlainen.

Kotiringin toimintamalli perustuu mikrofranchising-malliin

Kotirinki-yrittäjyys toimii mikrofranchising-mallilla. Kevennetyssä mikrofranchisingmallissa yrittäjä toimii tyypillisesti yksin tai yhdessä kumppanin kanssa. Yrittäjällä on tukenaan palvelukeskus, joka kouluttaa yrittäjän ja tukee häntä koko yrittäjyyden ajan. Yrittäjälle on suureksi avuksi digitaalinen palvelualusta, joka tarjoaa helpon ja pitkälti automatisoidun hallinnon. Aloittamista helpottaa myös se, että yrittäjä saa valmiin asiakaspohjan aloittaessaan. Kotirinki-yrittäjät koulutetaan tehtävään. Aloituskynnys on matala ja alkuun pääsee satasilla, eli yrittäjän ei yleensä tarvitse ottaa velkaa aloittamiseen. Lisätietoja kotirinki.fi

Miten kehitämme asiakaspalvelua - katso video

Ota yhteyttä

Asiani koskee

Arvonlisävero