Näin otat Kotiringin Asiakassivun käyttöön

Kotiringin Asiakassivu on uusittu ja osoite on muuttunut. Aiemmin käytössä ollut Asiakkaan Extranet poistuu käytöstä 31.3.2025. Vanha Asiakkaan Extranet on käytössä vain asiakkaille, joiden säännöllinen sopimus on alkanut ennen 26.11.2024. Sinne saadut tunnukset ovat voimassa, kunnes otat uuden Asiakassivun käyttöön.

Uusi Asiakassivu löytyy osoitteesta https://asiakassivu.kotirinki.fi Asiakassivu on suunniteltu käytettäväksi ensisijaisesti mobiilissa sovelluksen tapaan, mutta se toimii samalla myös tietokoneella. Kotiringin Asiakassivua ei ladata applikaatiokaupoista vaan se asennetaan selaimesta. Tuetut selaimet tällä hetkellä ovat Chrome ja Safari, mutta se toimii myös muilla selaimilla.

 

Kenelle Kotiringin Asiakassivu -sovellus on?

  • Kaikki ominaisuudet ovat toistaiseksi vain säännöllisille sopimusasiakkaille.
  • Yhdellä sähköpostilla olevalle viimeisimmälle tilaukselle kerrallaan.
  • Kehitämme sovellusta, jolla voi hallita useita tilauksia ja sopimuksia yhdellä tilillä sekä kertapalvelutilauksia.

 

Kaikki aiemmat asiakastiedot, laskutuskoosteet ja palautteet sekä mahdollinen kotitalousvähennyksen automaattinen lähetys yhdistyvät uudelle Asiakassivulle automaattisesti, kun sähköposti on sama kuin asiakastiedoissamme.

Oikea sähköposti löytyy tilausvahvistuksen tai aiemman Asiakkaan Extranetin asiakastiedosta.

Missä Kotiringin Asiakassivu -sovellus auttaa?

Kotirinki Asiakassivu Etusivun näkymässä tulevat palveluvuorot

  • Omien palveluiden ja yhteydenpidon helpompi hallinta yhdessä paikassa
  • Tulevien ja menneiden palveluvuorojen tarkistus. Palveluvuoroille voi esittää huomioita ja toiveita.
  • Helpompi lisäpalveluiden tilaaminen
  • Laskutustietojen tarkistaminen
  • Kotitalousvähennyksen automaattisen ilmoittamisen hyväksyntä

 

Sovelluksen asentaminen

Asenna Asiakassivun sovellus puhelimellesi.

Safarilla (iPhone/iPad)

  1. Käytä Safari-selainta ja siirry Kotiringin Asiakassivu -sovelluksen verkkosivulle https://asiakassivu.kotirinki.fi
  2. Lisää aloitusnäyttöön: Napauta jakopainiketta.
  3. Valitse ”Lisää Koti-valikkoon”.
  4. Nimeä sovellus ja napauta ”Lisää”. Sovellus lisätään aloitusnäyttöön.

Chromella (Android)

  1. Käytä Chrome-selainta ja siirry Kotiringin Asiakassivu -sovelluksen verkkosivulle https://asiakassivu.kotirinki.fi
  2. Asenna Asiakassivun sovellus puhelimellesi klikkaamalla ”Asenna asiakassivu”.
  3. Valitse ”Asenna sovellus”.
  4. Sovellus löytyy puhelimen pikakuvakkeista. Valitse pitkään painamalla ”Lisää alkunäyttöön”.

 

Sovellukseen kirjautuminen

Avaa sovellus puhelimessasi.

Ensimmäisellä kerralla

Luo ensin itsellesi käyttäjätili tilauksen asiakastiedoissa olevalla sähköpostiosoitteella. Jos sinulla ei ole aiempia tilauksia Kotirinkiin, luo tili sähköpostilla, jolla aiot tilauksen tehdä.
Valitse Kirjaudu tai luo tili.

Kotirinki Asiakassivulle Tervetuloa ja kehotus asennukseen tai kirjautumaan

 

Jatka valitsemalla Eikö sinulla ole tiliä? Luo sellainen.

 

Eikö sinulla ole asiakassivulle tiliä? Luo sellainen

 

Hyväksy lähetettävät ilmoitukset sovelluksen asetuksista ja puhelimeltasi.

Kun tili on jo luotu

Kirjautuminen sovellukseen pysyy aktiivisena niin kauan, kunnes kirjaudut siitä ulos.

Uudelleen kirjautuminen onnistuu valitsemalla Kirjaudu tai luo tili. Sivu ehdottaa sähköpostia, jolla kirjaudutaan.

Mikäli salasana on unohtunut, valitse Unohditko salasanan? Saat sähköpostiisi koodin, jonka avulla saat tehtyä uuden salasanan.

Anna salasana tai unohditko salasanan

Jos käytät sovellusta eri laitteilla, sovellus tulee olla ladattuna jokaiselle erikseen. Samat tunnukset toimivat jokaisella laitteella.

Otamme mielellämme käyttökokemuksia vastaan tämän linkin kautta.

Ohje päivitetty 9.12.2024

Ota yhteyttä

Asiani koskee