Kotiringin Asiakassivu on uusittu ja osoite on muuttunut. Aiemmin käytössä ollut Asiakkaan Extranet poistuu käytöstä 31.3.2025. Vanha Asiakkaan Extranet on käytössä vain asiakkaille, joiden säännöllinen sopimus on alkanut ennen 26.11.2024. Sinne saadut tunnukset ovat voimassa, kunnes otat uuden Asiakassivun käyttöön.
Uusi Asiakassivu löytyy osoitteesta https://asiakassivu.kotirinki.fi . Asiakassivua voi käyttää entiseen tapaan selaimen kautta tietokoneella, mutta nyt se on helppokäyttöinen myös mobiilissa sovelluksen tapaan. Kotiringin Asiakassivua ei ladata applikaatiokaupoista vaan se asennetaan selaimesta. Tuetut selaimet tällä hetkellä ovat Chrome, Safari ja Microsoft Edge, mutta se toimii myös muilla selaimilla.
Firefox voi kysyä sovelluksen asennuksen yhteydessä lisäosaa, joka ei ole pakollinen.
Yhdellä sähköpostiosoitteella luodulla asiakastilillä voi hallita useampia sopimuksia.
Kaikki aiemmat asiakastiedot, laskutuskoosteet ja palautteet sekä mahdollinen kotitalousvähennyksen automaattinen lähetys yhdistyvät uudelle Asiakassivulle automaattisesti, kun sähköposti on sama kuin asiakastiedoissamme.
Oikea sähköposti löytyy tilausvahvistuksen tai aiemman Asiakkaan Extranetin asiakastiedosta.
Avaa Asiakassivu tietokoneen tai puhelimen selaimessa.
Ensimmäisellä kerralla
Luo ensin itsellesi käyttäjätili tilauksen asiakastiedoissa olevalla sähköpostiosoitteella. Jos sinulla ei ole aiempia tilauksia Kotirinkiin, luo tili sähköpostilla, jolla aiot tilauksen tehdä.
Valitse Kirjaudu tai luo tili.
Jatka valitsemalla Eikö sinulla ole tiliä? Luo sellainen.
Jos käytät tiliä mobiilissa, hyväksy lähetettävät ilmoitukset sovelluksen asetuksista ja puhelimeltasi.
Kun tili on jo luotu
Kirjautuminen Asiakassivulle pysyy aktiivisena niin kauan, kunnes kirjaudut siitä ulos.
Uudelleen kirjautuminen onnistuu valitsemalla Kirjaudu tai luo tili. Sivu ehdottaa sähköpostia, jolla kirjaudutaan.
Mikäli salasana on unohtunut, valitse Unohditko salasanan? Saat sähköpostiisi koodin, jonka avulla saat tehtyä uuden salasanan.
Samalla sähköpostitiedolla voi hallita useampien kohteiden asiakastilejä.
Kirjautuneena hallittavaa kohdetta voi vaihtaa vasemman ylänurkan profiili-kuvakkeesta.
Palveluvuorot ja muut toiminnallisuudet ovat kohdekohtaiset. Kaikilla säännöllisillä sopimuksilla on käytössään samat kohdekohtaiset ominaisuudet, kuten palveluvuorot ja viestittely kyseisen kohteen vastaavan palveluntuottajan kanssa.
Halutessasi voit asentaa Asiakassivun puhelimesi näytölle.
Safarilla (iPhone/iPad)
Chromella (Android)
Jos käytät sovellusta eri laitteilla, sovellus tulee olla ladattuna jokaiselle erikseen. Samat tunnukset toimivat jokaisella laitteella.
Otamme mielellämme käyttökokemuksia vastaan tämän linkin kautta.
Ohje päivitetty 13.3.2025