Näin otat Kotiringin Asiakassivun käyttöön

Kotiringin Asiakassivu on uusittu ja osoite on muuttunut. Aiemmin käytössä ollut Asiakkaan Extranet poistuu käytöstä 31.3.2025. Vanha Asiakkaan Extranet on käytössä vain asiakkaille, joiden säännöllinen sopimus on alkanut ennen 26.11.2024. Sinne saadut tunnukset ovat voimassa, kunnes otat uuden Asiakassivun käyttöön.

Uusi Asiakassivu löytyy osoitteesta https://asiakassivu.kotirinki.fi . Asiakassivua voi käyttää entiseen tapaan selaimen kautta tietokoneella, mutta nyt se on helppokäyttöinen myös mobiilissa sovelluksen tapaan. Kotiringin Asiakassivua ei ladata applikaatiokaupoista vaan se asennetaan selaimesta. Tuetut selaimet tällä hetkellä ovat Chrome, Safari ja Microsoft Edge, mutta se toimii myös muilla selaimilla.

Firefox voi kysyä sovelluksen asennuksen yhteydessä lisäosaa, joka ei ole pakollinen.

Kenelle Kotiringin Asiakassivu on?

  • Kaikki ominaisuudet ovat toistaiseksi vain säännöllisille sopimusasiakkaille.
  • Asiakassivu näyttää sopimuskohtaisesti viimeisimmän tilauksen kerrallaan.
  • Kehitämme sovellusta, jotta sillä voi hallita myös kertapalvelutilauksia.

Yhdellä sähköpostiosoitteella luodulla asiakastilillä voi hallita useampia sopimuksia.

Kaikki aiemmat asiakastiedot, laskutuskoosteet ja palautteet sekä mahdollinen kotitalousvähennyksen automaattinen lähetys yhdistyvät uudelle Asiakassivulle automaattisesti, kun sähköposti on sama kuin asiakastiedoissamme.

Oikea sähköposti löytyy tilausvahvistuksen tai aiemman Asiakkaan Extranetin asiakastiedosta.

Miksi Kotiringin Asiakassivua kannattaa käyttää?

Kotirinki Asiakassivu Etusivun näkymässä tulevat palveluvuorot

  • Omien ja omassa hallinnassa olevien palveluiden ja yhteydenpidon helpompi hallinta yhdessä paikassa
  • Tulevien ja menneiden palveluvuorojen tarkistus. Palveluvuoroille voi esittää huomioita ja toiveita.
  • Helpompi lisäpalveluiden tilaaminen
  • Laskutustietojen tarkistaminen
  • Kotitalousvähennyksen automaattisen ilmoittamisen hyväksyntä

 

Sovellukseen kirjautuminen

Avaa Asiakassivu tietokoneen tai puhelimen selaimessa.

Ensimmäisellä kerralla

Luo ensin itsellesi käyttäjätili tilauksen asiakastiedoissa olevalla sähköpostiosoitteella. Jos sinulla ei ole aiempia tilauksia Kotirinkiin, luo tili sähköpostilla, jolla aiot tilauksen tehdä.
Valitse Kirjaudu tai luo tili.

Kotirinki Asiakassivulle Tervetuloa ja kehotus asennukseen tai kirjautumaan

 

Jatka valitsemalla Eikö sinulla ole tiliä? Luo sellainen.

 

Eikö sinulla ole asiakassivulle tiliä? Luo sellainen

 

Jos käytät tiliä mobiilissa, hyväksy lähetettävät ilmoitukset sovelluksen asetuksista ja puhelimeltasi.

Kun tili on jo luotu

Kirjautuminen Asiakassivulle pysyy aktiivisena niin kauan, kunnes kirjaudut siitä ulos.

Uudelleen kirjautuminen onnistuu valitsemalla Kirjaudu tai luo tili. Sivu ehdottaa sähköpostia, jolla kirjaudutaan.

Mikäli salasana on unohtunut, valitse Unohditko salasanan? Saat sähköpostiisi koodin, jonka avulla saat tehtyä uuden salasanan.

Anna salasana tai unohditko salasanan

Usean sopimuksen hallinta

Samalla sähköpostitiedolla voi hallita useampien kohteiden asiakastilejä.

Kirjautuneena hallittavaa kohdetta voi vaihtaa vasemman ylänurkan profiili-kuvakkeesta.

Asiakassivun kohdetiedon valinta

 

Palveluvuorot ja muut toiminnallisuudet ovat kohdekohtaiset. Kaikilla säännöllisillä sopimuksilla on käytössään samat kohdekohtaiset ominaisuudet, kuten palveluvuorot ja viestittely kyseisen kohteen vastaavan  palveluntuottajan kanssa.

Kohdekohtaiset palveluvuorot

 

Sovelluksen asentaminen

Halutessasi voit asentaa Asiakassivun puhelimesi näytölle.

Safarilla (iPhone/iPad)

  1. Käytä Safari-selainta ja siirry Kotiringin Asiakassivu -sovelluksen verkkosivulle https://asiakassivu.kotirinki.fi
  2. Lisää aloitusnäyttöön: Napauta jakopainiketta.
  3. Valitse ”Lisää Koti-valikkoon”.
  4. Nimeä sovellus ja napauta ”Lisää”. Sovellus lisätään aloitusnäyttöön.

Chromella (Android)

  1. Käytä Chrome-selainta ja siirry Kotiringin Asiakassivu -sovelluksen verkkosivulle https://asiakassivu.kotirinki.fi
  2. Asenna Asiakassivun sovellus puhelimellesi klikkaamalla ”Asenna asiakassivu”.
  3. Valitse ”Asenna sovellus”.
  4. Sovellus löytyy puhelimen pikakuvakkeista. Valitse pitkään painamalla ”Lisää alkunäyttöön”.

Jos käytät sovellusta eri laitteilla, sovellus tulee olla ladattuna jokaiselle erikseen. Samat tunnukset toimivat jokaisella laitteella.

Otamme mielellämme käyttökokemuksia vastaan tämän linkin kautta.

Ohje päivitetty 13.3.2025

Ota yhteyttä

Asiani koskee